ובמורא גדול • רק בודדים מעיזים להסתובב עם כיפה בדנמרק

    ארי וידר No Comments on ובמורא גדול • רק בודדים מעיזים להסתובב עם כיפה בדנמרק
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר קופנהגן – בירת דנמרק הייתה אך לפני כחודשיים יעד לטרור אכזרי. לאחר פיגוע בבית קפה, נהרג דן אוזן, יהודי, במתקפת טרור מחוץ לבית כנסת בקופנהגן. אוזן היה חבר הקהילה היהודית שבשעת האירוע אבטח בת מצווה שהתקיימה במקום.

    באירוע אף נפצעו שוטרים כתוצאה מהירי.

    רבה הראשי של דנמרק וחבר ועידת רבני אירופה יאיר מלכיאור היה בישראל בעת אירוע הטרור והוא משחזר לאתר 'קול חי' את התחושות "הייתי בחופשה בישראל ומייד כששמעתי על הפיגוע, זה הזכיר לי תקופות בישראל. אני מיד עליתי על הטיסה הראשונה כדי להיות עם הקהילה בשעת האסון. הקהילה היהודית בדנמרק קטנה וכולם מכירים את כולם אישית.

    הממשלה מתייחסת בכובד ראש לאבטחה היהודית אבל כנראה זה לכולם הכירו את הנרצח דן אוזן והיו בהחלט תחושות של חשש אמיתי. מצד שני ראיתי גם המון עוצמות דווקא מתוך המשבר. פתאום כולם התגייסו ועזרו. והייתה נוכחות גדולה יותר בשבתות כשלאנשים היה צורך לבוא ולהתחזק"

    הרב מלכיאור מספר כי הממשלה התייחסה בכל כובד הראש לאירוע. "גם ראשת הממשלה והשרים הבכירים היו בהלוויה ובאירוע הזכרון. אנחנו גם נפגשנו עם השרה שאחראית על התחום והוגברה האבטחה על כל המוסדות היהודיים".

    רבה של דנמרק מספר כי מרבית היהודים אינם נוהגים לחבוש כיפה "זה לא כל כך מקובל כאן במסורת הדנית. יש אולי חמישה אנשים שהולכים עם כיפה בחוץ, ואני ביניהם, ואני לא חושש. אני יותר חושש ללכת עם כיפה במזרח ירושלים או בכפרים ערביים בישראל".

    עם זאת מוסיף הרב מלכיאור ואומר "יש אמנם מקומות שבהם יש ריכוז מוסלמי גדול ולשם משתדלים שלא להיכנס".

    לדבריו של הרב ישנם עשרות בודדות של אירועים אנטישמיים של קללות ויריקות ועל כן ניתן להתגבר על החשש.

    כרגע עסוקים בקהילה בהכנות לפסח, כאשר לדברי הרב, מרבית היהודים עורכים את הסדר בביתם. "אנחנו עושים סדר קהילתי גדול לכל מי שמעוניין. בלילה השני אנחנו עושים גם סדר לצעירים כדי להשקיע בדור העתיד".

    לטור הקודם: ובמורא גדול • הקהילה היהודית שקרובה לפרעות באוקראינה



    0 תגובות